דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלפת מנוע למקרר ומילוי גז - מה חשוב לדעת? 

מאת    [ 10/09/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 4997 פעמים ]

המקרר שלנו הוא מוצר שלא ניתן לחיות בלעדיו, מקרר שלא עובד כראוי יכול לא רק לשבש את שגרת החיים שלנו אלא לעלות לנו לא מעט בחשבון החשמל. מקרר ששבק חיים הוא צרה צרורה ללא ספק. החדשות הטובות הן שרוב הבעיות של מקררים שלא עובדים או עובדים שלא כראוי ניתנות לפתרון. שתי בעיות נפוצות הן בעיה במנוע של המקרר ובמערכת הגז.

איך עובד מקרר?

מקרר הוא מכשיר חשמלי מורכב הכולל חלקים רבים ומספר מערכות בעלות תפקידים שונים כמו המדחס, המנוע, התרמוסטט, מערכת ההפשרה וכו'. עם זאת, עקרון הפעולה של המקרר פשוט - אויר עובר בין צינורות המקוררים על ידי גז. האוויר הקר מקרר את תאי ההקפאה והמזון.

מה היא מערכת הגז במקרר ומה חשיבותה?

מערכת הגז במקרר כוללת את בלון הגז וצנרת הגז, דרך הצנרת מוזרם אוויר המקורר על ידי הגז. אפשר לומר כי מערכת הגז היא לב ליבו של המקרר, ללא מערכת גז תקינה המקרר למעשה אינו מקרר כלל. מכיוון שהמערכת היא מערכת סגורה, גז למקרר לא דורש מילוי באופן סדיר. עם זאת, גז למקרר עשוי לברוח דרך סדקים, חורים וחלקי צינורות משוחררים. כאשר גז למקרר בורח מן המערכת יכולת הקירור של המקרר נפגעת. דליפה איטית של גז למקרר היא תופעה נפוצה מאוד במקררים ישנים הנגרמת לרוב מעייפות החומר סדקים או חורים קטנטנים הנגרמים מחבלה. במקרה כזה ניתן למלא גז למקרר אחת לכמה שנים.

איך יודעים אם ישנה דליפה איטית או דליפה הדורשת החלפת חלקים ועבודה נוספת?
 
במידה והדליפה אינה איטית אלא גדולה יותר יש צורך באיתור מקום הדליפה והלחמה או החלפה של החלק הדולף. משימת האיתור של מקור הדליפה לא קלה וצריך טכנאי מקצועי מאוד עם ציוד מתאים כדי לאתר אותה. הדרך בה לרוב יודעים כי אכן יש דליפה רצינית במערכת היא לאחר מילוי גז. אם המקרר מאבד את יכולת הקירור שלו לאחר מספר חודשים או פחות אזי יש דליפה רצינית והגיע הזמן לבחון את מקורה ולתקן אותה.

החלפת מנוע למקרר

המנוע של המקרר הוא אחת משתי יחידות מרכזיות (השנייה היא המדחס) במקרר. ללא מנוע למקרר אין יכולת לעבוד כלל וכלל. כאשר מנוע למקרר מתקלקל ומסרב לעבוד ייתכן ותידרש החלפה של המנוע כולו. כדאי לדעת שלא תמיד חייבים להחליף את כל המנוע ופעמים רבות טכנאי מקררים מקצועי יוכל לתקן את המנוע של המקרר שלכם. תיקון מנוע למקרר יעלה לכם פחות מאפשר החלפת המנוע כולו במידה ומדובר בתקלה מינורית. אם טכנאי מקררים הודיע לכם כי יש להחליף את המנוע, כדאי לבקש חוות דעת שנייה ולבדוק מול טכנאי נוסף, ייתכן וניתן להציל את המנוע אחרי הכול.

החלפת מנוע למקרר ומילוי גז - האם כדאי להשקיע?

רוב המקררים, אפילו הישנים מאוד ניתנים לתיקון בקלות יחסית, בידיו של טכנאי מקררים מקצועי המקרר שלכם לאחר תיקון יכול לעבוד עוד שנים רבות. עם זאת, במידה ומדובר בתיקון יקר מאוד שאינו משתלם עבורכם ייתכן ועדיף לרכוש מקרר חדש. חשוב לזכור כי חלקי החילוף למקררים אינם יקרים במיוחד וטכנאים הוגנים לא לוקחים מאות שקלים לשעת עבודה כך שגם תיקון משמעותי לא חייב להיות יקר. שימו לב שעלותם של חלקי חילוף למקרר כמו מנוע למקרר או מדחס וכל חלק אחר למקררים תוצאת הארץ זולים מאוד יחסית למקררים מתוצאת חוץ, במיוחד מקררים אמריקאים. אם יש לכם מקרר כחול-לבן בהחלט כדאי לשקול החלפת חלק, אפילו מרכזי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב